Čitateľský oriešok

Zapojili sme našich žiakov do najväčšej súťaže, ktorá rozvíja u žiakov čítanie s porozumením a fantáziu.

Jej cieľom je rozvíjať u detí čítanie s porozumením, prácu s textom, ich kreatívne zručnosti, predstavivosť, fantáziu, vnímanie medzipredmetových vzťahov…  Robíme to zábavnou formou, čo je deťom blízke, vyučovanie je pestrejšie.

Prvýkrát sa do súťaže môžu zapojiť aj naši žiaci, keďže sa rozšírili súťažné kategórie aj o osobitnú kategóriu pre špeciálne školy.

Žiaci čítajú pútavé príbehy z pracovných zošitov Tajomstvá sveta na hodinách, odpovedajú na kontrolné otázky, či prečítanému textu aj porozumeli. Tým sa však zábava na vyučovaní nekončí, pretože po prečítaní dvoch príbehov si žiaci vymýšľajú tretí, ich príbeh, v ktorom sa postavy z už prečítaných príbehov skamarátia. Súťaž má okrem textovej časti aj výtvarnú, v ktorej deti namaľujú spoločné dobrodružstvo kamarátov z už prečítaných príbehov.

Čitateľský oriešok 4 vyvrcholí 26. januára 2018, dokedy musia žiaci dva prečítané príbehy pomocou svojej fantázie a výtvarných zručností premeniť do podoby jedného jediného výkresu a zaslať na adresu nakladateľstva RAABE.

Mesiace február a marec 2018 sa budú niesť v znamení hlasovania na Facebooku RAABE, kde žiaci, učitelia, rodičia aj iná široká verejnosť svojimi hlasmi rozhodnú o tých najoriginálnejších kresbách.

V apríli 2018 nakladateľstvo RAABE vyhlási víťazov súťaže v štyroch kategóriách:

  • Ocenenie nakladateľstva RAABE
  • Ocenenie verejnosti
  • Ocenenie pre školy
  • Ocenenie pre špeciálne školy

Špaková

Animuj svoj svet

V reálnom svete sú veci väčšinou nudné, statické. Vo svete animácie je však možné všetko. Môžeme sa učiť a zároveň zabávať, pri tvorbe animácií žiaci hravou a zábavnou formou získavajú nové vedomosti, zručnosti, rozvíjajú svoju kreativitu a individualitu.

Do súťaže Animuj svoj svet sa zapojili žiaci 8.B triedy. Aktuálnou animačnou témou je: Slovenský jazyk. Na animáciu sme si vybrali učivo: Písanie mi/my v jednotnom a množnom čísle.

Podmienkou je, aby bola súťažná animácia edukačná a zároveň použiteľná na vyučovacom predmete Slovenský jazyk. Animácia má vysvetľovať, znázorňovať alebo popisovať učivo (tému), ktorá je aktuálna pre daný vyučovací predmet /Slovenský jazyk/.

Animáciu sme v požadovanom termíne odoslali, a teraz netrpezlivo čakáme na výsledok.

Špaková

Pokračovať v čítaní

Beseda k prof. orientácii so zástupcami OU Alejová

V záujme bližšieho sprístupnenia informácii o možnostiach ďalšieho štádia po ukončení povinnej školskej dochádzky na ŠZŠ bola dňa 14. 11. 2017 uskutočnená beseda so žiakmi 7., 8. a 9. ročníka. Besedy sa zúčastnila aj výchovná poradkyňa z Odborného učilišťa, Alejová 6, Košice. PhDr. Ľudmila Oravcová cez videoprojekciu a prostredníctvom osobnej účasti našich bývalých žiačok, ktoré pokračujú v štúdiu na OU, priblížila jednotlivé študijné odbory a požiadavky, ktoré musí žiak spĺňať, aby sa mohol v tom ktorom odbore vyučiť. Okrem toho boli žiaci oboznámení s celkovým životom na OU – záujmové útvary, stravovanie, prax, štipendium a pod. Najmä končiaci žiaci dostali „chrobáka do hlavy“, aby sa rozhodli správne pri výbere učebného odboru.

Helemik

Pokračovať v čítaní

Exkurzia do zábavného technického parku SteelParku

10. 11. 2017 sa žiaci II. stupňa zúčastnili exkurzie v zábavnom technickom parku StellParku, kde sa nachádza viac ako 50 interaktívnych exponátov demonštrujúcich príbeh ocele. Expozícia ponúkla deťom aktívne hranie sa e exponátmi z oblasti fyziky, optiky, geológie, magnetizmu, hutníctva, strojárstva…
Deti prehliadka veľmi zaujala

Koniarová

 

Atletický štvorboj

ŠZŠ Inžinierska 24 v Košiciach organizovala 8. novembra 2017 už 16. ročník mestského kola športovej súťaže Atletický štvorboj. Našu školu reprezentovalo družstvo zložené z 3 chlapcov: Leonard Slepčík – 9.A, Tibor Lévay zo 7.A triedy a Dominik Horváth zo 6.A triedy a 3 dievčat – Viktória Balogová – 8.A, Sára Horváthová – 8.A a Dáša Mižigárová – 8.B

Súťažili v 4 disciplínach a dosiahli výsledky:

  • v skoku do diaľky z miesta obsadili Viktória Balogová 1. miesto a Leonard Slepčík 3. miesto
  • v skoku do výšky obsadili Viktória Balogová 2. miesto a Leonard Slepčík 2. miesto
  • v šplhu na tyči obsadila Sára Horváthová 1. miesto
  • v štafetovom behu získali naše dievčatá 1. miesto

Všetkým zúčastneným športovcom gratulujeme a chválime ich za vzornú reprezentáciu školy

Koniarová

Pokračovať v čítaní

Projekt Misia modrá planéta

Misia modrá planéta s Kozmixom je projekt environmentálnej výchovy. Spája aktivity v škole a v teréne s kreatívnou hrou a interaktívnymi cvičeniami. Vyučovanie je pre žiakov motivujúce a zábavné.

Vychádza zo štátneho vzdelávacieho programu pre environmentálnu výchovu a je rozdelený do 2 hlavných blokov – Životné prostredie a jeho ochrana a Ľudské aktivity a problémy životného prostredia. Na jednotlivých hodinách sa venujeme tematickým okruhom ako voda, les, ovzdušie, pôda, prírodné zdroje alebo poľnohospodárstvo, priemysel, doprava, energia, odpad. V každej z tém pritom zaznejú nielen jej hrozby a riziká, ale i súčasné možnosti nápravy.

Kombinácia vzdelávacej hry a zaujímavých aktivít je dobrou voľbou na vzbudenie záujmu žiakov o nové poznatky a skúsenosti. Žiaci si navrhnú a vytvoria základňu na novej planéte podobnej Zemi. V tímoch ju nielen postavia, ale vyriešia aj 4 enviromisie:
doprava
elektrická energia
odpady a recyklácia
životný štýl.

Aktivity sa sústreďujú na dve hlavné oblasti environmentálnej výchovy:
Životné prostredie a jeho ochrana
Životné prostredie a činnosť človeka.

Tematické okruhy:
Prečo sú lesy pľúcami Zeme?
Vodné tajomstvá.
Kam fúka vietor?
Pôda – poklad pre všetkých.
Môže sa príroda cítiť vyčerpane?
Pestujeme zdravé a chutné plodiny?Aká je cesta našich výrobkov?
Autom či na kolobežke?Odpady a spôsoby hospodárenia.
Energia prírody.
Životné prostredie a jeho ochrana.
Životné prostredie a činnosť človeka.

Deti sa učia chápať súvislosti medzi svojím konaním a životným prostredím, že najvyššou hodnotou je život. Prostredníctvom projektového vyučovania u nich neustále posilňujeme pocit zodpovednosti voči prírode. Ukazujeme im, že každá ľudská aktivita má dopad na životné prostredie /kladný alebo negatívny/.

Zahrajú si rôzne kreatívne hry, a získajú prístup k digitálnemu obsahu s motivačnými animáciami a interaktívnymi cvičeniami na portáli kozmix.sk.

Súčasťou projektu sú aj rôzne hravé bádateľské a problémové aktivity zamerané na objavovanie a skúmanie životného prostredia pomocou vlastnej skúsenosti. Napríklad si priamo v učebni vyrobia dážď, sledujú rôzne rastliny v ich jednotlivých fázach. Uvedomia si, že všetky rastliny žijú svoj život. Prežívajú zimu, jar, leto i jeseň.

Dôležitým krokom v projekte je založenie základne na novej planéte, s podobnými vlastnosťami ako Zem. Ich úlohou je postaviť ju tak, aby boli milosrdnejší k planéte, ktorú osídlia. Majú sa pritom vyvarovať chybám, ktoré ľudstvo počas vývoja na našej planéte robilo. Začínajú úplne od nuly, hľadajú  riešenia, ako byť vnímavejší voči prírode a novej, modrej planéte.

Deti sú odmeňované kreditmi za aktivity v škole i mimo nej a za ne si nakupujú makety a stavajú základňu. Rozhodujú aj o prírodných podmienkach. V každej skupine sú 4 tímy, v rámci ktorých preberajú zodpovednosť vo viacerých oblastiach plánovania a výstavby základne. Stanú sa z nich palubní inžinieri, galaktickí reportéri či hviezdni pokladníci.  Zároveň na základe rozdelenia do tímov a v rámci nich do jednotlivých rolí si  zlepšujú zručnosti ako komunikácia či spolupráca, sú postavené pred problémové úlohy pri ktorých rozvíjajú svoje argumentačné schopnosti či kritické myslenie.

Po celý čas pri budovaní základne prihliadajú na to, že sa chcú dopredu vyvarovať problémom, ktoré už ľudia doposiaľ mali.

Špaková

Pokračovať v čítaní

Záložka do knihy spája školy

Naša škola sa zapojila do 8. ročníka projektu Záložka do knihy spája školy na tému: „Tajuplný svet knižných príbehov“.

Partnerom sa nám stala ŠZŠ na Priemyselnej ceste 1 zo Šamorína. Spolu sme si vymenili 40 záložiek. Výrobe krásnych záložiek predchádzali aktivity: kvíz, dramatizácia rozprávky o Jabĺčku, návšteva knižnice a čítanie rozprávok. O tom, že naši žiaci sú veľmi tvoriví, sa presvedčíte pri prezeraní fotiek vo fotogalérii.

Tomičová

Pokračovať v čítaní

Návšteva knižnice, beseda zo zamestnancom ZOO

V stredu 25. októbra žiaci 1. stupňa zavítali do knižnice pre mládež na Družicovej ulici. Zažili tu veľké prekvapenie. Na besedu prišiel zamestnanec ZOO a priniesol živého hada. Spočiatku sme sa báli, ale postupne z nás strach opadával. Väčšina žiakov si nakoniec hada pohladkala a niektorým ho dal mladý ošetrovateľ aj na krk. Dozvedeli sme sa veľa nového o košickej zoo, o zvieratkách a najmä o hadoch. Dlho budeme na túto besedu spomínať.

Fujdalová

Pokračovať v čítaní

Vzdelávací projekt „Hovorme o jedle“

Deň s jablkom/Zelenina, ovocie, orechy z našich sadov
17. októbra sa uskutočnil Deň s jablkom ako tematické vyučovanie. Témou dňa bola zelenina, ovocie a orechy z našich sadov. V 1. ročníku si žiaci čítali a dramatizovali príbeh o jablku, vyrábali kompót. Druháci si z jabĺk a mrkvy vyrobili pochúťku a z papiera trojrozmerné jabĺčka. Tretiaci sa učili pesničky o jabĺčku, jablká modelovali a kreslili. Žiaci 4.A vyrobili z listov veľké jablko a vysmážali jabĺčka v cestíčku. Žiaci 4.B ochutnávali jablká, strihali ich, lepili a maľovali. Bol to krásny deň, plný vitamínov a nových poznatkov.

Jedz a hýb sa
18. na 3. vyučovacej celá škola cvičila Neskôr po poriadnej rozcvičke sa bicyklovali a korčuľovali.

Chlieb, pečivo, obilniny, cestoviny, zemiaky
20. 10 žiaci 2. stupňa pripravili raňajkáreň. Pre svojich mladších spolužiakov uvarili čaj a na chlebík natreli rôzne chutné pomazánky, ktoré s radosťou prišli ochutnať.

Fujdalová

Pokračovať v čítaní